Ik ben nieuw in DJ’en en heb onlangs een iPhone aangeschaft. Ik heb een paar DJ-apps geprobeerd, maar ik kan niet beslissen welke de beste is. Ik heb iets nodig dat gebruiksvriendelijk is en met een goed scala aan functies. Welke DJ-app voor iPhone raad je aan en waarom?
Je moet djay van Algoriddim echt proberen. Het is echt DE app voor DJ’en op de iPhone. Super gebruiksvriendelijk, vooral als je net begint. Het heeft een strakke interface en een heleboel functies die je bezig zullen houden. Je kunt nummers mixen direct uit je Spotify- of iTunes-bibliotheek, en er is zelfs een AI automix optie die handig is voor beginners. De app kan beats per minute (BPM) en toonsoort detecteren, waardoor het eenvoudiger wordt om naadloze overgangen tussen nummers te maken. Bovendien ondersteunt het MIDI-controllers als je ooit wilt opwaarderen naar hardware.
Ik heb ook een paar andere geprobeerd, zoals Traktor DJ 2 en edjing Mix, maar die voelden of te ingewikkeld aan of hadden gewoon niet dat intuïtieve gevoel. djay houdt het soepel en minder intimiderend. Er is een gratis versie, zodat je het kunt uitproberen zonder verplichtingen, en als je het leuk vindt, is er een professionele versie met meer geavanceerde functies zoals looping, effecten en meer.
En echt, het wordt goed ondersteund en vaak bijgewerkt. Dus je blijft niet zitten met een verouderde app. Veel plezier met mixen!
Terwijl @techchizkid’s kijk op djay van Algoriddim solide is en het zeker een topkeuze is, kun je, als je meer opties wilt verkennen, Cross DJ eens proberen. Het is supergebruiksvriendelijk en erg fijn voor beginners. De app ondersteunt key- en BPM-detectie, net als djay, en het heeft een strakke waveform-weergave die geweldig is voor visuele leerlingen. Een functie die ik echt waardeer, is de automix-functionaliteit - het is vrij intuïtief en houdt alles soepel voor degenen onder ons die nog steeds wennen aan handmatig mixen.