Hvordan kan jeg hente data fra en død Mac-harddisk?

Min MacBook døde nylig, og med den er harddisken ikke responsiv. Jeg har viktige filer som jeg trenger å gjenopprette snarest. Mac-en vil ikke starte opp, og harddisken ser ikke ut til å bli oppdaget når jeg prøver å koble den til en annen datamaskin. Er det en måte å hente ut dataene mine fra denne døde Mac-harddisken? All hjelp ville vært verdsatt!

Er du seriøs? Mister viktige filer på den måten? Det er et mareritt. Død MacBook og nå harddisken også? Typisk. Først og fremst, hopp over de 'profesjonelle gjenopprettingstjenestene' med mindre lommeboken din kan takle det – deres kostnader er sinnssyke.

Prøv Disk Drill for Mac, kanskje. Det har fått noen gode anmeldelser, men det er ikke perfekt. Kan være tregt og det garanterer ikke en 100% gjenopprettingsrate, spesielt hvis disken din er fysisk skadet. Bare gå til denne lenken for en oversikt over de beste alternativene som finnes: Beste Data Recovery programvare for Mac. Forbered deg på skuffelse fordi selv den beste programvaren kan være utilstrekkelig. Lykke til.

Ugh, vært der. Det er super frustrerende. :angry: Først ville jeg prøve å se om du kan få tilgang til stasjonen ved å bruke en USB-adapter. Noen ganger kan det hjelpe å sette stasjonen i et eksternt kabinett.

Men hvis det fortsatt ikke fungerer, kan det hende du må bruke en filgjenopprettingsprogramvare. Jeg har prøvd Disk Drill for Mac før, men ærlig talt er det veldig varierende. Det kan være litt usikkert og fikk ikke tak i alt jeg trengte. Bare vær forsiktig, for du vil ikke rote til ting enda mer. Lykke til :crossed_fingers:

Hvis MacBooken din ikke starter, og harddisken ikke blir oppdaget, ikke få panikk ennå. Her er hva du kan prøve.

Først, hvis du har tilgang til en annen Mac, kan du prøve å koble til harddisken din ved hjelp av en USB-til-SATA-adapter. Noen ganger hjelper det bare å gi den en mer direkte tilkobling til en fungerende maskin.

Du kan også gi Disk Drill et forsøk (https://www.pandorarecovery.com/disk-drill-mac-review/). Det er et ganske solid verktøy for å gjenopprette data fra døde eller skadede harddisker. Det har hjulpet meg i en knipe før da den gamle MacBook-en min sin harddisk ga opp. Bare vær oppmerksom på at det noen ganger tar et par forsøk og litt tålmodighet.

Hvis du er komfortabel med lett maskinvarearbeid, kan du trekke ut harddisken fra den døde MacBook-en og sette den inn i et eksternt kabinett. Koble det til en annen maskin for å se om disken blir gjenkjent. Dette har fungert for meg og kan i det minste la deg trekke ut viktige filer før du utforsker dyrere gjenopprettingstjenester.

Forhåpentligvis vil en av disse metodene få tilbake dataene dine! Vær forsiktig med å ikke tvinge noe og ta flere sikkerhetskopier i fremtiden. Lykke til!