Gegevensherstelsoftware voor Mac gezocht

Ik heb per ongeluk belangrijke bestanden van mijn Mac verwijderd en nu ben ik op zoek naar een betrouwbare gegevenshersteltool. Heeft iemand ervaring met goede software voor het herstellen van verloren gegevens op een Mac? Elke suggestie is welkom!

Ik weet dat veel mensen enthousiast zijn over Disk Drill for Mac, maar mijn ervaring was dat het behoorlijk wat bugs had. Het duurde langer dan verwacht om zelfs kleine bestanden terug te halen, en ik vond de interface verwarrend. Je betaalt een flink bedrag voor iets dat mogelijk niet eens werkt zoals beloofd. Plus, er waren momenten dat het herstelde bestand beschadigd was. Ik zou aanraden om eerst te kijken naar een eenvoudige tool zoals PhotoRec, zelfs als het wat meer technische kennis vereist. Disk Drill kan werken, maar ik zou niet te veel verwachten.

Ik heb zelf eerder wat soortgelijks meegemaakt en heb toen Disk Drill (Mac) gebruikt. Het is echt een krachtige tool voor gegevensherstel die je kunt vinden op deze link: https://www.cleverfiles.com/nl/disk-drill-mac.html. De interface is vrij intuïtief en je hoeft geen tech-expert te zijn om het te gebruiken.

Allereerst, zorg ervoor dat je je Mac niet meer gebruikt tot je de bestanden hebt hersteld. Iedere keer dat je iets opslaat, loop je het risico dat de oude data wordt overschreven.

Hier is een stap-voor-stap handleiding voor Disk Drill:

1. Downloaden en Installeren:
    Download Disk Drill van de bovenstaande link en installeer het zoals je dat met elke andere software zou doen. Het installatieproces is vrij simpel, volg gewoon de aanwijzingen op het scherm.

2. Opstarten:
    Start Disk Drill en je zult een overzicht zien van alle beschikbare schijven en partities op je Mac. Zorg ervoor dat je de correcte schijf selecteert waar je de bestanden kwijt bent geraakt.

3. Scannen:
    Klik op de ‘Recover’-knop naast de schijf die je wilt scannen. Disk Drill zal beginnen met het scannen van je schijf op verloren bestanden. Dit kan enige tijd duren, afhankelijk van de grootte van je schijf en de snelheid van je Mac.

4. Voorbeeld Bekijken:
    Eenmaal het scannen voltooid is, krijg je een lijst van herstelde bestanden. Disk Drill heeft een handige voorbeeldfunctie waarmee je kunt zien of het bestand inderdaad het juiste is voordat je het herstelt.

5. Herstellen:
    Selecteer de bestanden die je wilt herstellen en klik op de ‘Recover’-knop. Zorg ervoor dat je de herstelde bestanden opslaat op een andere schijf om risico op overschrijven te vermijden.

Naast Disk Drill zijn er ook andere tools zoals Data Rescue of Stellar Data Recovery, maar mijn persoonlijke ervaring is dat Disk Drill de hoogste slagingspercentage heeft en gebruiksvriendelijk blijft.

Als je op zoek bent naar een gratis optie, kun je proberen met PhotoRec in combinatie met TestDisk, alhoewel ze minder gebruiksvriendelijk zijn en je wat technische kennis nodig hebt.

Mocht je toch Disk Drill willen proberen, ze bieden ook een gratis versie die een bepaalde hoeveelheid data gratis kan herstellen, handig om mee te beginnen en te zien of het je bevalt.

Vergeet niet in de toekomst regelmatig backups te maken. Het gebruik van Time Machine op je Mac kan veel hoofdpijn bespáaren als je weer per ongeluk iets verwijderdt.

Hopelijk heb je hier iets aan en kun je je bestanden terughalen!

Je zoekt gegevensherstelsoftware voor je Mac, huh? Nou, je bent niet de enige die per ongeluk belangrijke bestanden heeft verwijderd. Het overkomt ons allemaal wel eens! Maar geen zorgen, er zijn goede opties.

Zelf heb ik Disk Drill gebruikt, en dat werkte prima. Het herstelde bijna alle bestanden die ik kwijt was. Wat ik fijn vind aan Disk Drill is dat het niet alleen herstel van de harde schijf biedt, maar ook werkt voor SD-kaarten en USB-sticks. Echt een veelzijdig programma. En als je niet zeker weet hoe het werkt, kun je altijd wat handige video’s vinden op hun YouTube-kanaal: Data Recovery Videos on Youtube.

Voordat je begint, zorg ervoor dat je geen nieuwe bestanden op de Mac bewaart, want dat kan het herstel bemoeilijken. Disk Drill heeft een gratis versie waarmee je kunt scannen en zien wat er hersteld kan worden. Als dat bevalt, kun je altijd de betaalde versie overwegen.

Andere tools die ik heb gehoord dat ze ook goed zijn, zijn EaseUS Data Recovery Wizard en Stellar Data Recovery. Maar eerlijk gezegd, vind ik Disk Drill qua interface en gebruiksgemak beter.

Zorg ervoor dat je een back-up maakt van je herstelde gegevens zodra je ze hebt teruggekregen, zodat je niet weer in dezelfde situatie terechtkomt. Hopelijk helpt dit en succes met het herstellen!