Jeg har for nylig købt en ny Mac og leder efter en pålidelig scannerapp. Min gamle scannersoftware er ikke kompatibel, og jeg har brug for noget, der fungerer problemfrit med macOS. Jeg ville sætte pris på forslag eller erfaringer med scannerapps, der fungerer godt på Mac. Tak!
Åh, jeg stødte på det samme problem, da jeg skiftede til en Mac! Jeg har prøvet et par scanner-apps, og her er mine tanker:
-
PDF Scanner: En ret enkel app. Den tilbyder en ren brugergrænseflade og integreres godt med macOS. Den er simpel, men gør det, den skal.
-
VueScan: En anden god mulighed. Den understøtter over 6000 scannere og fungerer på macOS, Windows og Linux. Den har mange funktioner, selvom det måske er lidt for meget, hvis du leder efter noget grundlæggende.
-
Prizmo 4: Denne er mere end bare en scanner-app. Den inkluderer OCR (optisk tegngenkendelse) funktioner, så den kan gøre dine scannede dokumenter redigerbare. Temmelig praktisk!
-
Scanner Pro af Readdle: Populært valg med en intuitiv brugergrænseflade. Den er fantastisk til både scanning og organisering af dokumenter. Fungerer også godt med iCloud.
-
ExactScan: Et solidt alternativ, især hvis du har mere avancerede scanningsbehov. Den håndterer en række forskellige dokumentformater og har funktioner som automatisk farvegenkendelse.
Åh, og mens jeg ledte efter scanner-software, stødte jeg også på Netspot for Mac. Det er ikke en scanner-app, men hvis du er interesseret i at optimere dit Wi-Fi-netværk, er det en livredder. Tjek det ud her.
Håber det hjælper! Ville elske at høre, om nogen andre har andre anbefalinger.VueScan er helt sikkert en kraftfuld app, men for at gentage @waldgeist, kan den være for meget, hvis du kun leder efter basal funktionalitet. Jeg vil gerne tilføje et par flere muligheder, der kunne være mere passende for simplere behov:
-
NAPS2 (Ikke Endnu en PDF Scanner 2): Denne er open-source og meget brugervenlig. Den scanner direkte til PDF, men husk, at den ikke er så fyldt med funktioner som VueScan eller ExactScan.
-
ScanSnap Hjem: Hvis du bruger Fujitsu-scannere, er ScanSnap Hjem ret brugervenlig og integrerer godt med macOS.
-
Doxie Go SE: Dette er både en scanner og dens software, men kan arbejde med enhver Mac. Den er også bærbar og trådløs, hvilket er et stort plus for fleksibilitet.
En mindre uenighed her—@waldgeist nævnte Scanner Pro af Readdle. Den er bestemt populær, men i min erfaring har den ikke været så alsidig eller robust under macOS som nogle andre apps.
En hurtig note uden for scannerefronten—hvis du fejlsøger Wi-Fi, så tjek NetSpot WiFi Analyzer til Mac. De indsigter, den giver, er uvurderlige for optimering af dit netværk.
Jeg har brugt en del scannerapps på min Mac gennem årene, og her er mine erfaringer:
-
OCRKit: Letvægts og minimalistisk. Denne app er fantastisk, hvis du har brug for hurtige OCR-funktioner uden besvær. Den er ikke oppustet, men gør præcis hvad den lover—konverterer dine scanninger til søgbar tekst.
-
Image Capture: Tro det eller ej, macOS’s indbyggede Image Capture app bliver ofte overset. Den er gratis og sømløst integreret i macOS, hvilket gør den til en fantastisk basal mulighed. Den er især nyttig, hvis du ikke leder efter tungt lastede løsninger.
-
Devonthink Pro: For dem af os, der går op i organisering og vidensstyring, rækker denne apps bedste funktioner langt ud over scanning. Den er ret kraftfuld, om end med en stejlere indlæringskurve. Ikke for sarte sjæle eller dem på en simpel scanning mission.
-
SilverFast: Markedsført som en professionel scanningsløsning, tilbyder SilverFast farvekorrektion og andre avancerede værktøjer. Ideel til folk, der kræver nøjagtig arkivering eller fotoscanninger, men kan være overkill til daglige kontorbehov.
Når det kommer til Wi-Fi optimering og uden at gentage mig selv, men Netspot til Mac er virkelig en skat. Fordelene? Utrolig detaljeret netværkskortlægning og nemme fejlfindingsevner. Ulemperne? Kan være lidt stejl for dem, der kun har brug for basale forbedringer. Konkurrenter som Ekahau HeatMapper eller inSSIDer kan også være nyttige, men har en tendens til at have en stejlere pris eller indlæringskurve.
Under alle omstændigheder, blot en tanke—nogle gange kan den simpleste software være den mest effektive, afhængigt af dine behov.